Att hyra av Svanström

Vi vet att våra hyresgäster gillar oss, och vi gillar dem. Men vad är hemligheten?

Vi är mycket stolta över vår hyreshus och vi hoppas att våra hyresgäster känner samma stolthet över att få bo i våra lägenheter. För att bibehålla stoltheten arbetar vi kontinuerligt med att underhålla våra hus och att reparera dem när det är dags.

Ett problemfritt boende är ett trivsamt boende. Skulle något sluta fungera eller gå sönder tar vi hand om detta snabbt. Vi har satt en en hög ambitionsnivå när det kommer till hyresgästservice. Och vi märker att våra hyresgäster uppskattar det, inte minst utifrån den återkoppling vi får från dem.

Sedan vet vi att trivseln blir på topp när vi tar ett gemensamt ansvar för boendet. Här på vår hemsida kan du som hyresgäst läsa mer som vilken hjälp du kan få av oss och vilket ansvar du själv har. Vi hoppas att få många trivsamma år tillsammans med våra hyresgäster.

När du kommer som ny hyresgäst

Först om främst välkommen till oss. Vi hoppas att du skall trivas.
När du flyttar in i någon av våra fastigheter är det vissa saker som är speciellt viktiga att veta och som hjälper dig som nyinflyttad. Denna information har vi samlat i en mapp som du får vid kontraktsskrivning.

Men redan här listar vi tre saker som du bör tänka på när du flytta in i din nya lägenhet.

  • El-abonnemang: Du ska själv beställa ett nytt abonnemang, Gå in på www.goteborgenergi.se eller ring 031-62 62 62
  • Adressändring: För att ändra adress går du in på www.adressandring.se eller ringer 020-97 98 99.
  • Hemförsäkring: En hemförsäkring gör att du kan leva tryggt i ditt hem. Vänd dig till valfritt försäkringsbolag.